Ennen kuin robottiauto pääsee yleisen liikenteen sekaan pitää lainsäädännön muuttua.
Tilannehan on silloin kuitenkin se, että liikenteessä on sekaisin robottiautoja, ihmisten ajamia autoja, polttomoottoriautoja, sähköautoja. Ennen pitkää tapahtuu kuitenkin robottiauton ja ihmisen ajaman auton kolari, ja ennen pitkää sellainen kolari on vakava, johtaa ihmishengen menetyksiin.
Ja ennen pitkää sellainen kolari päätyy oikeuteen.
Konginkankaan juttu meni hoviin.
Turhaa on kinastella missä oikeusasteessa ratkeaa se, kuka on syyllinen. Se oikeudenkäynti on kuitenkin käytävä. Omaisensa menettänyt ei ehkä helpolla usko että auto teki kaiken mitä ihminen kone voi.
Ja ehkä lopulta syyllinen onkin robottiauton kuski vaikka ei/koska ei koskenutkaan rattiin. Robottihan on erehtymätön vaikka noudattaakin erehtyväisen ihmisen käskyjä.